A figyelem EEG-alapú vizsgálatának alkalmazási lehetőségei a tanulási folyamat várható eredményességének jelzésére

Katona, József ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8188-2425, Ujbányi, Tibor and Kővári, Attila ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3521-4757 (2014) A figyelem EEG-alapú vizsgálatának alkalmazási lehetőségei a tanulási folyamat várható eredményességének jelzésére. DUNAKAVICS, 2 (8). pp. 5-15. ISSN 2064-5007

[img] Text
online_1408.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (20MB)
Official URL: http://dunakavics.uniduna.hu/

Abstract

Az emberi tanulás, az egyes ingerek által továbbított információk, ismeretek agyi feldolgozása összetett rendszerként vizsgálható. A kognitív pszichológiában Atkinson és Schiffrin által felállított információfeldolgozási modell alapján rávilágítunk ezen összetett feldolgozási folyamatban a figyelem, jelentőségére. A figyelem, mint összpontosító, koncentráló képesség nagyon fontos szerepet tölt be az átadott ismeretek lényegkiemelésében és ezen keresztül a memorizálás folyamatában is. Ismertetésre kerül néhány figyelem, összpontosítás mérésére alkalmas módszer, valamint bemutatásra kerül egy olyan innovatív EEG-alapú figyelem-mérési és vizsgálati eljárásmód, amely a tanítás folyamatában, valós időben is lehetőséget ad a figyelem vizsgálatára. Az EEG-alapú figyelemvizsgálati mód akár a tanulás várható eredményességének jelezésében is fontos szerepet tölthet be.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Figyelem, EEG, információfeldolgozás, kognitív neurotudomány Attention, EEG, information procession, cognitive neuroscience
Divisions: Informatika Intézet
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 08 Jun 2021 12:22
Last Modified: 08 Jun 2021 12:22
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/540
MTMT: 2711504

Actions (login required)

View Item View Item