Katona, József ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8188-2425, Ujbányi, Tibor and Kővári, Attila
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3521-4757
(2014)
A figyelem EEG-alapú vizsgálatának alkalmazási lehetőségei a tanulási folyamat várható eredményességének jelzésére.
DUNAKAVICS, 2 (8).
pp. 5-15.
ISSN 2064-5007
![]() |
Text
online_1408.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (20MB) |
Abstract
Az emberi tanulás, az egyes ingerek által továbbított információk, ismeretek agyi feldolgozása összetett rendszerként vizsgálható. A kognitív pszichológiában Atkinson és Schiffrin által felállított információfeldolgozási modell alapján rávilágítunk ezen összetett feldolgozási folyamatban a figyelem, jelentőségére. A figyelem, mint összpontosító, koncentráló képesség nagyon fontos szerepet tölt be az átadott ismeretek lényegkiemelésében és ezen keresztül a memorizálás folyamatában is. Ismertetésre kerül néhány figyelem, összpontosítás mérésére alkalmas módszer, valamint bemutatásra kerül egy olyan innovatív EEG-alapú figyelem-mérési és vizsgálati eljárásmód, amely a tanítás folyamatában, valós időben is lehetőséget ad a figyelem vizsgálatára. Az EEG-alapú figyelemvizsgálati mód akár a tanulás várható eredményességének jelezésében is fontos szerepet tölthet be.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Figyelem, EEG, információfeldolgozás, kognitív neurotudomány Attention, EEG, information procession, cognitive neuroscience |
Divisions: | Informatika Intézet |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 08 Jun 2021 12:22 |
Last Modified: | 08 Jun 2021 12:22 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/540 |
MTMT: | 2711504 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |