Gubán, Gyula, Kadocsa, László and Kiss, Natália (2014) Tanári felkészítés : Szakmai tanárok módszertani kultúrájának vizsgálata. DUNAKAVICS, 2 (5). pp. 29-43. ISSN 2064-5007
![]() |
Text
online_1405.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (15MB) |
Abstract
A tanári felkészítés, a módszertani kultúra fontosságát számos hazai és nemzetközi kutatás hangsúlyozza. Az Európai Unió oktatáspolitikai szakembereinek tanulmányaiban kiemelten jelennek meg a 21. század pedagógusaitól elvárt kompetenciák, közöttük a tanítással összefüggő módszertani ismeretek. Tanulmányunkban bemutatjuk a magyar szakképzés változásának fontosabb állomásait, mérföldköveit és az előttünk lévő fejlődési irányokat. Bemutatjuk azt a kutatást, amelynek hipotézise az volt, hogy a szakmai tanárok nagy része zömmel a „hagyományos” tanárközpontú módszereket alkalmazza, kevésbé ismeri a differenciált fejlesztéshez szükséges újszerű módszertani megoldásokat, vagy ha ismeri nem alkalmazza a gyakorlatban. Összegezzük azokat a tapasztalatokat, amelyeket célcsoportos interjúkból, kérdőíves módszerrel szereztünk a Dunaújvárosi Főiskola levelező mérnöktanár szakos hallgatói és iskolai kollégáik körében.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Módszertani kultúra, szakképzés, szakmai tanárképzés, szakképzés fejlesztés, országos képzési jegyzék, tanítási módszer Methodological culture, vocational education, prfessional teacher training, development of vocational education, National Register, teaching method |
Divisions: | Tanárképző Központ |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 08 Jun 2021 10:12 |
Last Modified: | 08 Jun 2021 10:12 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/547 |
MTMT: | 2739004 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |