Tokaji, Ildikó (2014) A vizuális hatások szerepe a társadalom életében. DUNAKAVICS, 2 (3). pp. 5-12. ISSN 2064-5007
![]() |
Text
online_1403.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (23MB) |
Official URL: http://dunakavics.uniduna.hu/
Abstract
A társadalom életében meghatározó szereppel bírnak a vizuálisan érzékelhető információk. Ezek komolyan befolyásolják gondolkodásunkat, azt, hogy miről, milyen „képünk” legyen. Az ilyen jellegű tapasztalatokat elsősorban a modern média, továbbá a mindennapi életben érzékelhető látvány elemei nyújtják számunkra. Legnagyobb hatással ugyanakkor a számtalan formában megjelenő reklámok üzenete bír. Ezek vizuális nyelve is olyan potenciális eszköz a társadalom tagjai kezében, mely legalább annyira alkalmas a kommunikációra, mint a meggyőzésre és a manipulációra.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Kultúra, kommunikáció, képi információ, vizuális manipuláció Culture, communication, visual information, visual manipulation |
Divisions: | Társadalomtudományi Intézet |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 08 Jun 2021 10:27 |
Last Modified: | 08 Jun 2021 10:31 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/549 |
MTMT: | 2746609 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |