Kiss, Natália and Németh, István Péter (2014) Interkulturális vagy/és integrált oktatás : Mennyire számít interkulturális helyzetnek a roma gyerekek oktatása? DUNAKAVICS, 2 (9). pp. 5-28. ISSN 2064-5007
![]() |
Text
online_1409.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (26MB) |
Abstract
Az iskolák a társadalom letérképezései, melyek szintén küzdenek a minket körülvevő kulturális sokszínűség adta kihívásokkal. A nemzetközi és a hazai szakirodalom alapján elmondható, hogy a valódi interkulturális oktatás megvalósítása – mely egymás kultúrájának kölcsönös tiszteletére és elfogadására épülő oktatási megközelítés – gyakran olyan alapvető problémák miatt hiúsul meg, mint például az etnikai kisebbség gyermekeinek iskolai alulteljesítése, fegyelmi problémák, és a szülői házzal való kapcsolat hiánya. Írásunk egy kvalitatív kutatás eredményeinek kis szegletét mutatja be, melynek célja a roma családok és az iskola (tanárok) negatív kapcsolatát befolyásoló tényezők feltárása volt. A kutatás egyik alapvető kérdésfeltevése arra vonatkozott, hogy mennyire tekinthető a roma szülők és a tanárok kommunikációja interkulturálisnak, valamint a negatív kapcsolat okait mennyire tulajdonítják a felek eltérő kulturális hátterüknek. A roma családokkal és a pedagógusokkal készült mélyinterjúk segítségével a tanulmány választ keres azokra a kérdésekre is, milyen tényezők befolyásolják az interkulturális oktatás bevezetését, a hatékony integrációt.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Interkulturális oktatás, roma oktatás, multikulturalizmus, integráció, szegregáció Intercultural education, roma education, multiculturalism, integration, segregation |
Divisions: | Tanárképző Központ |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 08 Jun 2021 06:25 |
Last Modified: | 08 Jun 2021 06:25 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/551 |
MTMT: | 2757387 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |