Interkulturális vagy/és integrált oktatás : Mennyire számít interkulturális helyzetnek a roma gyerekek oktatása?

Kiss, Natália and Németh, István Péter (2014) Interkulturális vagy/és integrált oktatás : Mennyire számít interkulturális helyzetnek a roma gyerekek oktatása? DUNAKAVICS, 2 (9). pp. 5-28. ISSN 2064-5007

[img] Text
online_1409.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (26MB)
Official URL: http://dunakavics.uniduna.hu/

Abstract

Az iskolák a társadalom letérképezései, melyek szintén küzdenek a minket körülvevő kulturális sokszínűség adta kihívásokkal. A nemzetközi és a hazai szakirodalom alapján elmondható, hogy a valódi interkulturális oktatás megvalósítása – mely egymás kultúrájának kölcsönös tiszteletére és elfogadására épülő oktatási megközelítés – gyakran olyan alapvető problémák miatt hiúsul meg, mint például az etnikai kisebbség gyermekeinek iskolai alulteljesítése, fegyelmi problémák, és a szülői házzal való kapcsolat hiánya. Írásunk egy kvalitatív kutatás eredményeinek kis szegletét mutatja be, melynek célja a roma családok és az iskola (tanárok) negatív kapcsolatát befolyásoló tényezők feltárása volt. A kutatás egyik alapvető kérdésfeltevése arra vonatkozott, hogy mennyire tekinthető a roma szülők és a tanárok kommunikációja interkulturálisnak, valamint a negatív kapcsolat okait mennyire tulajdonítják a felek eltérő kulturális hátterüknek. A roma családokkal és a pedagógusokkal készült mélyinterjúk segítségével a tanulmány választ keres azokra a kérdésekre is, milyen tényezők befolyásolják az interkulturális oktatás bevezetését, a hatékony integrációt.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Interkulturális oktatás, roma oktatás, multikulturalizmus, integráció, szegregáció Intercultural education, roma education, multiculturalism, integration, segregation
Divisions: Tanárképző Központ
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 08 Jun 2021 06:25
Last Modified: 08 Jun 2021 06:25
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/551
MTMT: 2757387

Actions (login required)

View Item View Item