Váraljai, Mariann (2014) Inklúziós törekvések a változó tanulási környezetben. DUNAKAVICS, 2 (12). pp. 27-35. ISSN 2064-5007
![]() |
Text
online_1412.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (32MB) |
Abstract
A társadalmi egyenlőtlenségek minden történelmi kor sajátosságai. A társadalom egyik azon színtere, ahol a társadalmi egyenlőtlenségek újratermelésére, vagy kiegyenlítésére lehetőség van, az iskola. Napjaink változatos kulturális háttérrel és értékrendszerrel rendelkező multikulturális társadalmaiban az iskola legfontosabb feladatai közé immár az integráció és mobilitás is beletartozik. Az információs forradalom utáni társadalomban a kulturális sokszínűség mellett a gyors ütemű technológiai fejlődést is követnie kell az iskola világának és a folytonos változáshoz alkalmazkodva hatékony tanulási környezetet biztosítani kell az egyének számára a tanulási folyamat során. Az inkluzív oktatási rendszer kiépítése és a modern technológiák hagyományos oktatási környezetbe integrálása alapvető igény és megvalósítandó cél, amelyhez változatos módszertan és eszközrendszer áll az oktatásban résztvevők rendelkezésére
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Multikulturalizmus, inklúzió, együttműködés, kooperativitás, változó tanulási környezet, modern (IKT) technológiák Multiculturalism, inclusion, collaboration, cooperativeness, changing learning environment, mo-dern (ICT) technologies |
Divisions: | Informatika Intézet |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 08 Jun 2021 07:59 |
Last Modified: | 08 Jun 2021 07:59 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/557 |
MTMT: | 2809436 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |