Inklúziós törekvések a változó tanulási környezetben

Váraljai, Mariann (2014) Inklúziós törekvések a változó tanulási környezetben. DUNAKAVICS, 2 (12). pp. 27-35. ISSN 2064-5007

[img] Text
online_1412.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (32MB)
Official URL: http://dunakavics.uniduna.hu/

Abstract

A társadalmi egyenlőtlenségek minden történelmi kor sajátosságai. A társadalom egyik azon színtere, ahol a társadalmi egyenlőtlenségek újratermelésére, vagy kiegyenlítésére lehetőség van, az iskola. Napjaink változatos kulturális háttérrel és értékrendszerrel rendelkező multikulturális társadalmaiban az iskola legfontosabb feladatai közé immár az integráció és mobilitás is beletartozik. Az információs forradalom utáni társadalomban a kulturális sokszínűség mellett a gyors ütemű technológiai fejlődést is követnie kell az iskola világának és a folytonos változáshoz alkalmazkodva hatékony tanulási környezetet biztosítani kell az egyének számára a tanulási folyamat során. Az inkluzív oktatási rendszer kiépítése és a modern technológiák hagyományos oktatási környezetbe integrálása alapvető igény és megvalósítandó cél, amelyhez változatos módszertan és eszközrendszer áll az oktatásban résztvevők rendelkezésére

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Multikulturalizmus, inklúzió, együttműködés, kooperativitás, változó tanulási környezet, modern (IKT) technológiák Multiculturalism, inclusion, collaboration, cooperativeness, changing learning environment, mo-dern (ICT) technologies
Divisions: Informatika Intézet
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 08 Jun 2021 07:59
Last Modified: 08 Jun 2021 07:59
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/557
MTMT: 2809436

Actions (login required)

View Item View Item