András, István, Rajcsányi-Molnár, Mónika, Juhász, Levente, Cserné Adermann, Gizella, Bacsa-Bán, Anetta ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4246-5426 and Németh, István Péter
(2016)
A hallgatói önszabályozott tanulás vizsgálata : MSLQ tanulási stratégiák alskálák. Áttekintő, feltáró, leíró elemzés.
DUNAKAVICS, 4 (5).
pp. 49-80.
ISSN 2064-5007
![]() |
Text
online_1605.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (30MB) |
Abstract
A kutatás a Dunaújvárosi Egyetem hallgatóra jellemző tanulási stratégiákat tárta fel az MSLQ (Motivated Strategies for Learning Questionnaire, Pintrich et al., 1991) segítségével. A férfi egyetemi hallgatók számos tanulásistratégia-típus esetén annak használatának kisebb intenzitásáról számoltak be. A levelező tagozatos hallgatók az összes kognitív és metakognitív stratégia alkalmazása esetén előnyt mutatnak a nappalis hallgatókkal szemben. Tanulmányi eredmények alapján: a rosszabbul teljesítők gyakorlatilag minden stratégiát ritkábban használnak, a különbségek a kognitív/metakognitív stratégia-csoport esetén a legjelentősebbek. A tanulási stratégiák változói és a tanulmányi eredmény korrelációs kapcsolatai egyértelműen kimutathatóak, de egyenként nem túlságosan erősek.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | MSLQ (Motivated Strategies for Learning Questionnaire), tanulási stratégiák, learning strategies |
Divisions: | Tanárképző Központ Társadalomtudományi Intézet |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 28 May 2021 09:30 |
Last Modified: | 28 May 2021 09:30 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/607 |
MTMT: | 3074475 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |