András, István, Rajcsányi-Molnár, Mónika, Bacsa-Bán, Anetta ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4246-5426, Balázs, László
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9784-4768, Németh, István Péter, Szabó, Csilla Marianna and Szalay, Györgyi
(2016)
Burnout-prevenció : Rezilienciaerősítő program tanárok számára.
DUNAKAVICS, 4 (7).
pp. 31-50.
ISSN 2064-5007
![]() |
Text
online_1607.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (31MB) |
Abstract
Tanulmányunk célja, hogy a felsőoktatásban dolgozó oktatók számára módszertani továbbképzési lehetőséget biztosítson. Ennek érdekében a tanulmány megvizsgálja a 20. és a 21. század tanuláselméleteit, részletesen elemezi a legújabb generációk, az Y- és a Z-generáció jellemző sajátosságait és tanulási szokásait. Értelmezi, hogy mit jelentenek a tanulási eredmények a felsőoktatásban, és hogyan lehet ezeket hatékonya alkalmazni az oktatásban. Az elméleti keret tisztázását a módszertani megalapozás követi: elemezzük az új generációkhoz illeszkedő tanári szerepmegvalósítás jellemzőit bemutatva a HASIT-oktatóval szemben támasztott elvárásokat. Ismertetjük a csoportdinamika szerepét az oktatásban, a kooperatív tanulás főbb jellemzőit és módszereit, valamint kitérünk a projektmunkára és a face to-face együttműködésen alapuló fejlesztésre. A módszertani felkészítést egy személyiségfejlesztő folyamat – elméleti és gyakorlati megállapítások egyaránt – támogatja, melynek célja a tanárok lelki ellenálló képességének fejlesztése. burnoutprevenciós-program elméleti megalapozása. A tanulmány két tréning vázlatot tartalmaz, mely támogatást nyújt az elméleti alapok gyakorlatba történő átültetéséhez, a képzés lebonyolításához.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Konnektivizmus, konstruktivizmus, Y- és Z-generáció, csoportdinamika, kooperatív tanulás, projekt munka, reziliencia, burnout, lelki állóképesség Motivation, motives, motivation models, talented, gifted, models of giftedness, supporting talented and gifted students, student traditions of Selmec, connections to secondary schools, motivational training |
Divisions: | Tanárképző Központ Társadalomtudományi Intézet Társadalomtudományi Intézet > Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 20 May 2021 13:48 |
Last Modified: | 20 May 2021 13:48 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/613 |
MTMT: | 3098464 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |