Burnout-prevenció : Rezilienciaerősítő program tanárok számára

András, István, Rajcsányi-Molnár, Mónika, Bacsa-Bán, Anetta ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4246-5426, Balázs, László ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9784-4768, Németh, István Péter, Szabó, Csilla Marianna and Szalay, Györgyi (2016) Burnout-prevenció : Rezilienciaerősítő program tanárok számára. DUNAKAVICS, 4 (7). pp. 31-50. ISSN 2064-5007

[img] Text
online_1607.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (31MB)
Official URL: http://dunakavics.uniduna.hu/

Abstract

Tanulmányunk célja, hogy a felsőoktatásban dolgozó oktatók számára módszertani továbbképzési lehetőséget biztosítson. Ennek érdekében a tanulmány megvizsgálja a 20. és a 21. század tanuláselméleteit, részletesen elemezi a legújabb generációk, az Y- és a Z-generáció jellemző sajátosságait és tanulási szokásait. Értelmezi, hogy mit jelentenek a tanulási eredmények a felsőoktatásban, és hogyan lehet ezeket hatékonya alkalmazni az oktatásban. Az elméleti keret tisztázását a módszertani megalapozás követi: elemezzük az új generációkhoz illeszkedő tanári szerepmegvalósítás jellemzőit bemutatva a HASIT-oktatóval szemben támasztott elvárásokat. Ismertetjük a csoportdinamika szerepét az oktatásban, a kooperatív tanulás főbb jellemzőit és módszereit, valamint kitérünk a projektmunkára és a face to-face együttműködésen alapuló fejlesztésre. A módszertani felkészítést egy személyiségfejlesztő folyamat – elméleti és gyakorlati megállapítások egyaránt – támogatja, melynek célja a tanárok lelki ellenálló képességének fejlesztése. burnoutprevenciós-program elméleti megalapozása. A tanulmány két tréning vázlatot tartalmaz, mely támogatást nyújt az elméleti alapok gyakorlatba történő átültetéséhez, a képzés lebonyolításához.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Konnektivizmus, konstruktivizmus, Y- és Z-generáció, csoportdinamika, kooperatív tanulás, projekt munka, reziliencia, burnout, lelki állóképesség Motivation, motives, motivation models, talented, gifted, models of giftedness, supporting talented and gifted students, student traditions of Selmec, connections to secondary schools, motivational training
Divisions: Tanárképző Központ
Társadalomtudományi Intézet
Társadalomtudományi Intézet > Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 20 May 2021 13:48
Last Modified: 20 May 2021 13:48
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/613
MTMT: 3098464

Actions (login required)

View Item View Item