A duális képzés szerepének megítélése a 21. században: a minőségi munkaerő-utánpótlás feltételrendszerének alakulása

Varga, Anita (2018) A duális képzés szerepének megítélése a 21. században: a minőségi munkaerő-utánpótlás feltételrendszerének alakulása. DUNAKAVICS, 6 (12). pp. 17-28. ISSN 2064

[img] Text
Online_1812.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (35MB)
Official URL: http://dunakavics.uniduna.hu/

Abstract

A gazdasági versenyképesség megőrzésének feltétele, hogy a folyamatosan változó társadalmi és gazdasági körülményekkel lépést tartva az oktatási rendszer a munkaerőpiac által elvárt dinamikusan változó szakemberszükségletet kielégítse. A duális képzés bevezetése részben megoldást jelent az új felsőoktatási stratégiában megfogalmazott problémákra, de a német minta átvétele a társadalmi és gazdasági viszonyrendszer vizsgálata, a magyar sajátosságokhoz hozzáigazítás nélkül nem szerencsés. Az ipari partnerek és a munkaerőpiac elvárásai alapján a legfontosabb szempont a gyakorlatorientáció erősítése. A képzésben résztvevők oktatása fejlesztése (hallgató és képző egyaránt) elméleti és gyakorlati szinten komplex rendszerben összehangoltan és ütemezetten történik. A tanulmány egy már hatékonyan működő jógyakorlatot és egy a hallgatói sikerességet és tehetséget középpontba helyező képzőintézmény eredményeit lehetőségeit vizsgálja.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Tehetség; munkaerőpiac; gyakorlati képzés; duális képzés
Divisions: Társadalomtudományi Intézet
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 05 May 2021 13:53
Last Modified: 05 May 2021 13:53
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/672
MTMT: 30359408

Actions (login required)

View Item View Item