Varga, Anita (2018) A duális képzés szerepének megítélése a 21. században: a minőségi munkaerő-utánpótlás feltételrendszerének alakulása. DUNAKAVICS, 6 (12). pp. 17-28. ISSN 2064
![]() |
Text
Online_1812.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (35MB) |
Abstract
A gazdasági versenyképesség megőrzésének feltétele, hogy a folyamatosan változó társadalmi és gazdasági körülményekkel lépést tartva az oktatási rendszer a munkaerőpiac által elvárt dinamikusan változó szakemberszükségletet kielégítse. A duális képzés bevezetése részben megoldást jelent az új felsőoktatási stratégiában megfogalmazott problémákra, de a német minta átvétele a társadalmi és gazdasági viszonyrendszer vizsgálata, a magyar sajátosságokhoz hozzáigazítás nélkül nem szerencsés. Az ipari partnerek és a munkaerőpiac elvárásai alapján a legfontosabb szempont a gyakorlatorientáció erősítése. A képzésben résztvevők oktatása fejlesztése (hallgató és képző egyaránt) elméleti és gyakorlati szinten komplex rendszerben összehangoltan és ütemezetten történik. A tanulmány egy már hatékonyan működő jógyakorlatot és egy a hallgatói sikerességet és tehetséget középpontba helyező képzőintézmény eredményeit lehetőségeit vizsgálja.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Tehetség; munkaerőpiac; gyakorlati képzés; duális képzés |
Divisions: | Társadalomtudományi Intézet |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 05 May 2021 13:53 |
Last Modified: | 05 May 2021 13:53 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/672 |
MTMT: | 30359408 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |