A duális képzés és a társadalmi szféra közötti kommunikáció hatékonyságának fejlesztési lehetőségei az érintett hallgatók megítélésének tükrében

Varga, Anita (2019) A duális képzés és a társadalmi szféra közötti kommunikáció hatékonyságának fejlesztési lehetőségei az érintett hallgatók megítélésének tükrében. DUNAKAVICS, 7 (9). pp. 29-41. ISSN 2064-5007

[img] Text
Online_1909.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (256MB)
Official URL: http://dunakavics.uniduna.hu/

Abstract

Az elmúlt évtizedben jelentős változások zajlottak a felsőoktatás és a munkaerőpiac sajátos kommunikációs folyamatainak tekintetében. Az oktatási rendszert fokozatos átalakulás jellemezte, melynek ma már aktív része a duális képzési forma. A rendszer elindult a 21. századi elvárásokhoz igazodó modernizáció útján, amelyben a jelen kor követelményeinek megfelelő színvonalú oktatási, infrastrukturális környezetben kerül sor a képzési folyamat lebonyolítására. A duális képzés koncepciójának lényege a gyakorlatorientált alapképzési szakokon folytatott képzés azon formája, amelyben a szakmailag minősített vállalatoknál folyó gyakorlati képzések tantervi tartalmuknál, struktúrájuknál és a vállalatoknál töltendő, megnövelt óraszámuknál, valamint a megszerzett munkatapasztalatnál fogva pozitívan változtatják a hallgatók szakmai kompetenciáit, a vállalati környezethez kapcsolódó ismereteit és erősítik a szervezeti kultúrához való kötődést. A gazdasági és oktatási szférát összekapcsoló képzés bevezetésének jelentősége abban áll, hogy a végzett hallgatók az elméleti tudás megszerzésével párhuzamosan megtapasztalják a valós munkahelyi környezet sokrétű mechanizmusait. A duális képzések fejlesztésének érdekében nemcsak képzési rendszer modernizációjának, hanem esetenként sajátos kommunikációjának pozitív változtatása egyaránt prioritásként kezelendő.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: duális képzés, kommunikációs módszerek, Duális Képzési Központ, dual training, communication methods, dual training center
Divisions: Társadalomtudományi Intézet
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 30 Apr 2021 07:56
Last Modified: 30 Apr 2021 07:56
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/689
MTMT: 30808472

Actions (login required)

View Item View Item