A mesterséges intelligencia alkalmazása veszélyt, vagy lehetőséget jelent az oktatásban?

Kökuti, Tamás (2023) A mesterséges intelligencia alkalmazása veszélyt, vagy lehetőséget jelent az oktatásban? DUNAKAVICS, 11 (10). pp. 23-35. ISSN 2064-5007

[img] Text
Online_202310.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (14MB)
Official URL: https://m2.mtmt.hu/api/publication/34225343

Abstract

A mesterséges intelligencia fejlődésének egyik legújabb vívmánya az OpenAI ChatGPT. Az írás kitér az innovatív megoldás oktatási területre gyakorolt hatásának néhány nemzetközi vizsgálatára. Majd érdeklődően keressük a választ a következő kérdésekre: Vajon a mesterséges intelligencia veszélyezteti az oktatás színvonalát? A hallgatók fel tudják használni a feladataik megoldásában? Vajon a mesterséges intelligencia fejlődése elérte azt a szintet, amely erre az aggodalomra okot adhat? Jelen tanulmány tehát a fenti tématerületekre koncentrálva feltárja a mesterséges intelligencia alkalmazhatóságát. Teszi ezt az egyetemi hallgatók közreműködésével elvégzett vizsgálat segítségével. A vizsgálatba bevont hallgatók a kommunikáció- és médiatudomány alapképzésben vesznek részt, továbbá a gazdálkodás- és menedzsment alapképzést reprezentálják The emergence of OpenAI ChatGPT is briefly presented as one of the latest achievements in the development of artificial intelligence. We then present some international studies on the impact of this innovative solution in the field of education. We will then seek answers to the following questions: Does artificial intelligence endanger the quality of education? Can students use it to solve their problems? Has the development of artificial intelligence reached a level that could give rise to this concern? The present study therefore explores the applicability of AI by focusing on the above issues. It does so through a reserach conducted with the participation of university students. The students included in the study are undergraduate students in Communication and Media Studies and are representative of the undergraduate courses in Business and Management

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: innovation; innováció; Mesterséges intelligencia; ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI); oktatás; artificial inteligence; artificial intelligence-AI; Artificial intelligence ( AI); ARTIFICIAL-INTELLIGENCE AI; artificial Inteligence-AI; Artificial intelligence, AI; education; mesterséges intelligencia (MI); Artificial intelligence AI
Divisions: Társadalomtudományi Intézet
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 30 Oct 2023 13:33
Last Modified: 30 Oct 2023 13:33
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/974
MTMT: 34225343

Actions (login required)

View Item View Item