Az e-kereskedelem és a UX: sikeres online vásárlás kulcsa

Mihalovicsné Kollár, Anita (2024) Az e-kereskedelem és a UX: sikeres online vásárlás kulcsa. DUNAKAVICS, 12 (10). pp. 45-52. ISSN 2064-5007

[img] Text
Online_202410.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (22MB)
Official URL: https://m2.mtmt.hu/api/publication/35429972

Abstract

Az e-kereskedelem és az online vásárlás dinamikusan fejlődik és változik, egyre többen választják ezt a kényelmes megoldást a hagyományos üzletekben történő vásárlás helyett. Az online kiskereskedők sikerének kulcsa, hogy igyekeznek a lehető legteljesebben kiszolgálni a vásárlók igényeit, nemcsak a termékkínálatban, hanem az értékesítési folyamat során a vásárlói elégedettség tekintetében is. A UX tervezésénél figyelembe kell venni minden olyan elemet, amely befolyásolja a felhasználó vásárlási élményét, érzéseit és benyomásait. Manapság nincs helyzeti előny innováció nélkül! The e-commerce and online shopping is developing and changing dynamically, more and more people are choosing this convenient solution instead of shopping in a traditional store. The key to the success of online retailers is to try to serve the customers’ needs as fully as possible, not only in the product supply, but also in terms of customer satisfaction during the sales process. When designing UX, all elements that influence the user’s shopping experience, feelings, and impressions must be taken into purchase. Nowadays, there is no positional advantage without innovation!

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: innovation; innováció; E-Commerce; User experience; Felhasználói élmény; e-kereskedelem; User Experience (UX); user experiences (UX); UX (user experience); user-experience
Divisions: Informatika Intézet
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 02 Oct 2024 08:23
Last Modified: 02 Oct 2024 08:23
URI: https://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/1107
MTMT: 35429972

Actions (login required)

View Item View Item