Integrált online oktatási rendszer kialakítása a Dunaújvárosi Egyetemen

Rajcsányi-Molnár, Mónika and Czifra, Sándor (2021) Integrált online oktatási rendszer kialakítása a Dunaújvárosi Egyetemen. In: Fenntarthatósági terek. Dunakavics könyvek (ISSN: 2064-3837) (20). DUE Press; Partium Press, Dunaújváros, pp. 84-101. ISBN 978-615-6142-10-8 , 978-606-9673-17-1

[img] Text
2021-Anyagtudomanyi-terek-1.-Fenntarthatosagi-terek.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (13MB)
Official URL: https://m2.mtmt.hu/api/publication/32043976

Abstract

Az integrált online oktatási rendszerrel foglalkozó tanulmányban a Dunaújvárosi Egyetem jelenleg alkalmazott online oktatási megoldásainak a teljes megújítását, vagyis az e-DUE-koncepció törekvéseit és egyes elemeit mutatjuk be. A tanulmány fókuszában az új képzésmenedzsmentrendszer (Moodle-keretrendszer) egyetemi elvárásoknak megfelelő testreszabott, egységes integrált rendszerként történő kialakítása áll. Bemutatásra kerül a rendszer alapjait képező tantárgyak és kurzusok kezelése, az e-DUEsztenderdek mentén. Az online oktatást támogató szolgáltatások, mint például a webinar labor kialakítása, vagy az online módszertani képzések lebonyolítása, illetve a megújuló hallgatói támogatási rendszer ismertetése is a tanulmány részét képezik. Az e-DUE-koncepcióban megfogalmazott fejlesztési tervek és elvárások az elmúlt 10 év tananyagfejlesztési, illetve keretrendszerüzemeltetési tapasztalataiból, valamint az előző időszakban hangsúlyossá vált online oktatás tapasztalatai alapján készültek. A tanulmányban az egyes témák ismertetése azok fő elemei mentén történik. A részletes, teljeskörű működésre vonatkozó információk és adatok széles körű ismertetésére az újonnan kialakításra kerülő rendszer tesztidőszakát követően kerülhet sor. In the study dealing with the integrated online education system, we present the complete renewal of the online education solutions currently used by the University of Dunaújváros, meaning the aims and the core elements of the e-DUE concept. The focus of the study is on the development of the new education management system (Moodle framework) as a customized, unified integrated system that meets university expectations. The management of the subjects and courses that form the basis of the system, along with the e-DUE standards, are presented. Services supporting online education, such as setting up a webinar lab or conducting online methodological trainings, as well as a description of the renewable student support system, are also part of the study. The development plans and expectations formulated in the e-DUE concept are based on the experience of the last 10 years in curriculum development and the operation of the framework, as well as on the experience of online education, which became emphasized in the previous period. In the study, each topic is described along its main elements. Detailed, full-featured information and data can be disseminated after the test period of the newly developed system.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: e-DUE; digitális oktatás; e-Learning; Moodle; online támogatás; távolléti oktatás; Online Studium; rendszerfejlesztés e-DUE, digital education, e-Learning, Moodle, online support, distance learning, Online Studium, system development
Divisions: Informatika Intézet
Társadalomtudományi Intézet
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 27 Jun 2025 11:37
Last Modified: 27 Jun 2025 11:37
URI: https://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/1213
MTMT: 32043976

Actions (login required)

View Item View Item