Budai, Gábor (2015) Információs társadalom iskolái: hagyományos és elektronikus tanulás. DUNAKAVICS, 3 (9). pp. 27-42. ISSN 2064-5007
Text
online_1509.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (40MB) |
Abstract
A hagyományos és az elektronikus tanulási modellek nem választható el élesen egymástól. A hagyományos modell mellett fokozatosan jelentek meg az információs és kommunikációs technológiák (IKT) által a konstruktivista elemek, így a hangsúly tehát az instrukcióra épülő tanulási környezetről inkább a tevékenységorientált modellre helyeződött át. A diákok tanulását vizsgálva megállapítható, hogy a hagyományos tanulási szituációkban a gyerekek osztályformában, homogén korcsoportban és saját iskolájukon belül tanulnak. Az alkalmazkodás, konformizmus és a szabálykövetés jellemzi magatartásukat, hiszen így felelnek meg az iskola és a pedagógus elvárásainak. Ennek merő ellentétére teremt módot az IKT-alapú tanulási környezet, melyben kisebb, életkor szerinti heterogén csoportokban történik/történhet a tanulás (például projektmódszerrel).
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Hagyományos tanulás, elektronikus tanulás, konstruktív tanulás, információs társadalom, IKT, virtuális valóság Traditional learning, e-learning, constructive learning, information society, ICT, virtual reality |
Divisions: | Tanárképző Központ |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 03 Jun 2021 07:47 |
Last Modified: | 03 Jun 2021 07:47 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/583 |
MTMT: | 2956723 |
Actions (login required)
View Item |