Az új generációk tanulási jellemzői

Váraljai, Mariann (2015) Az új generációk tanulási jellemzői. DUNAKAVICS, 3 (9). pp. 17-26. ISSN 2064-5007

[img] Text
online_1509.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (40MB)
Official URL: http://dunakavics.uniduna.hu/

Abstract

A technológia rohamos fejlődése okozta éles váltás igénye az oktatás területén − több nemzetközi és hazai kutatás eredménye alapján − leginkább a generációs különbségekben nyilvánul meg. Az oktatási folyamatban résztvevő generációs csoportok a globalizációnak és a technológiai fejlődésnek köszönhetően nem csupán biológiai értelembe vett generációk. Akármelyik csoportba is tartozik az egyén, számára a digitális kompetencia fejlesztése elengedhetetlen, hiszen ez a 21. század oktatási rendszerének egyik kulcskompetenciája. Az oktatási rendszer felsőbb szintjein tanulni vágyók e széles és meglehetősen vegyes korosztályú rétegében a legnagyobb számmal a millenárisok képviseltetik magukat, az X-generáció tagjai mellett. Az oktatás újraértelmezése, a technológia nyújtotta lehetőségek oktatásban való kihasználása érdekében célszerű alaposan megismerni a résztvevő generációk sajátosságait a munka, a technológia, a tanulás dimenziójában és reális képet kapni a változó környezetben történő tanulási szokásaikról, így igazítva azt igényeikhez.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Tanulói generációk sajátosságai, modern technológia, tanulási környezet, dinamikusan változó, informális, online pecifics of student generations, modern technology, learning environment, dynamically changing, informal, online
Divisions: Informatika Intézet
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 30 May 2021 06:27
Last Modified: 30 May 2021 06:27
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/585
MTMT: 2958231

Actions (login required)

View Item View Item