Váraljai, Mariann (2015) Az új generációk tanulási jellemzői. DUNAKAVICS, 3 (9). pp. 17-26. ISSN 2064-5007
Text
online_1509.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (40MB) |
Abstract
A technológia rohamos fejlődése okozta éles váltás igénye az oktatás területén − több nemzetközi és hazai kutatás eredménye alapján − leginkább a generációs különbségekben nyilvánul meg. Az oktatási folyamatban résztvevő generációs csoportok a globalizációnak és a technológiai fejlődésnek köszönhetően nem csupán biológiai értelembe vett generációk. Akármelyik csoportba is tartozik az egyén, számára a digitális kompetencia fejlesztése elengedhetetlen, hiszen ez a 21. század oktatási rendszerének egyik kulcskompetenciája. Az oktatási rendszer felsőbb szintjein tanulni vágyók e széles és meglehetősen vegyes korosztályú rétegében a legnagyobb számmal a millenárisok képviseltetik magukat, az X-generáció tagjai mellett. Az oktatás újraértelmezése, a technológia nyújtotta lehetőségek oktatásban való kihasználása érdekében célszerű alaposan megismerni a résztvevő generációk sajátosságait a munka, a technológia, a tanulás dimenziójában és reális képet kapni a változó környezetben történő tanulási szokásaikról, így igazítva azt igényeikhez.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Tanulói generációk sajátosságai, modern technológia, tanulási környezet, dinamikusan változó, informális, online pecifics of student generations, modern technology, learning environment, dynamically changing, informal, online |
Divisions: | Informatika Intézet |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 30 May 2021 06:27 |
Last Modified: | 30 May 2021 06:27 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/585 |
MTMT: | 2958231 |
Actions (login required)
View Item |