A hallgatói önszabályozott tanulás vizsgálata : MSLQ tanulási stratégiák alskálák. Áttekintő, feltáró, leíró elemzés.

András, István, Rajcsányi-Molnár, Mónika, Juhász, Levente, Cserné Adermann, Gizella, Bacsa-Bán, Anetta ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4246-5426 and Németh, István Péter (2016) A hallgatói önszabályozott tanulás vizsgálata : MSLQ tanulási stratégiák alskálák. Áttekintő, feltáró, leíró elemzés. DUNAKAVICS, 4 (5). pp. 49-80. ISSN 2064-5007

[img] Text
online_1605.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (30MB)
Official URL: http://dunakavics.uniduna.hu/

Abstract

A kutatás a Dunaújvárosi Egyetem hallgatóra jellemző tanulási stratégiákat tárta fel az MSLQ (Motivated Strategies for Learning Questionnaire, Pintrich et al., 1991) segítségével. A férfi egyetemi hallgatók számos tanulásistratégia-típus esetén annak használatának kisebb intenzitásáról számoltak be. A levelező tagozatos hallgatók az összes kognitív és metakognitív stratégia alkalmazása esetén előnyt mutatnak a nappalis hallgatókkal szemben. Tanulmányi eredmények alapján: a rosszabbul teljesítők gyakorlatilag minden stratégiát ritkábban használnak, a különbségek a kognitív/metakognitív stratégia-csoport esetén a legjelentősebbek. A tanulási stratégiák változói és a tanulmányi eredmény korrelációs kapcsolatai egyértelműen kimutathatóak, de egyenként nem túlságosan erősek.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: MSLQ (Motivated Strategies for Learning Questionnaire), tanulási stratégiák, learning strategies
Divisions: Tanárképző Központ
Társadalomtudományi Intézet
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 28 May 2021 09:30
Last Modified: 28 May 2021 09:30
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/607
MTMT: 3074475

Actions (login required)

View Item View Item