Módszertani megújulás a felsőoktatásban : Az új oktatói szerepnek megfelelő oktatásmódszertani megközelítés.

András, István, Rajcsányi-Molnár, Mónika, Bacsa-Bán, Anetta ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4246-5426, Balázs, László ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9784-4768, Németh, István Péter, Szabó, Csilla Marianna and Szalay, Györgyi (2016) Módszertani megújulás a felsőoktatásban : Az új oktatói szerepnek megfelelő oktatásmódszertani megközelítés. DUNAKAVICS, 4 (6). pp. 25-62. ISSN 2064-5007

[img] Text
online_1606.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (28MB)
Official URL: http://dunakavics.uniduna.hu/

Abstract

Tanulmányunk célja, hogy a felsőoktatásban dolgozó oktatók számára módszertani továbbképzési lehetőséget biztosítson. Ennek érdekében a tanulmány megvizsgálja a 20. és a 21. század tanuláselméleteit, részletesen elemezi a legújabb generációk, az Y- és a Z-generáció jellemző sajátosságait és tanulási szokásait. Értelmezi, hogy mit jelentenek a tanulási eredmények a felsőoktatásban, és hogyan lehet ezeket hatékonyan alkalmazni az oktatásban. Az elméleti keret tisztázását a módszertani megalapozás követi: elemezzük az új generációkhoz illeszkedő tanári szerepmegvalósítás jellemzőit, bemutatva a HASIT-oktatóval szemben támasztott elvárásokat. Ismertetjük a csoportdinamika szerepét az oktatásban, a kooperatív tanulás főbb jellemzőit és módszereit, valamint kitérünk a projektmunkára és a face to-face együttműködésen alapuló fejlesztésre. A módszertani felkészítést egy személyiségfejlesztő folyamat – elméleti és gyakorlati megállapítások egyaránt– támogatja, melynek célja a tanárok lelki ellenálló képességének fejlesztése, burnoutprevenciós-program elméleti megalapozása.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Konnektivizmus, konstruktivizmus, Y- és Z-generáció, csoportdinamika, kooperatív tanulás, projekt munka, reziliencia, burnout, lelki állóképesség Connectivism, constuctivism, generations Y and Z, group dynamics, cooperative learning, project work, resilience, psychic endurance
Divisions: Tanárképző Központ
Társadalomtudományi Intézet
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 28 May 2021 12:32
Last Modified: 28 May 2021 12:32
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/609
MTMT: 3085931

Actions (login required)

View Item View Item