Juhász, Levente (2019) Tanulási analitika és edukációs adatbányászat a felsőoktatásban : 1. rész. DUNAKAVICS, 7 (9). pp. 15-27. ISSN 2064-5007
![]() |
Text
Online_1909.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (256MB) |
Abstract
A modern web 2.0/3.0 alapú távoktató szoftverek és más offline pedagógiai alkalmazások (kurzus menedzsment rendszerek, MOOC, adaptív tanulási rendszerek) alkalmasak a felhasználói viselkedést tetszőleges pontossággal és sebességgel rögzíteni. Az új digitális adminisztrációs eszközök is nagyon sok adatot hoznak létre. Némileg egymástól szervezetileg és időben is elkülönülten három nemzetközi pedagógiai kutatói kezdeményezés jött létre a megnövekedett, oktatási kontextusból származó adatok pedagógiai elemzésére: Academic Analytics, Learning Analytics, és Educational Data Mining. A három csoport eszközeiben és céljaiban sok az átfedés: a modern többváltozós statisztika és a gépi tanulás eszközeinek használatával pedagógia érdekes mintázatok feltárása. Előadásomban szemléletesen bemutatom a legfontosabb adatbányászati technikákat. Áttekintem ezek néhány jellemző alkalmazását a pedagógiai kutatásokban és további jövőbeli felhasználás lehetséges új útjait
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Adatintenzív pedagógiai kutatások, Akadémiai Analitika, Tanulási Analitika, Edukációs Adatbányászat, Big Data, Data-intensive pedagogical research, Academic Analytics, Learning Analytics, Educational Data Mining |
Divisions: | Tanárképző Központ |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 29 Apr 2021 14:02 |
Last Modified: | 29 Apr 2021 14:02 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/688 |
MTMT: | 30808443 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |