Juhász, Levente (2019) Tanulási analitika és edukációs adatbányászat a felsőoktatásban : 2. rész. DUNAKAVICS, 7 (10). pp. 5-12. ISSN 2064-5007
Text
Online_1910.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (36MB) |
Abstract
A modern web 2.0/3.0 alapú távoktató szoftverek és más offline pedagógiai alkalmazások (kurzusmenedzsment-rendszerek, MOOC, adaptív tanulási rendszerek) alkalmasak a felhasználói viselkedést tetszőleges pontossággal és sebességgel rögzíteni. Az új digitális adminisztrációs eszközök is nagyon sok adatot hoznak létre. Némileg egymástól szervezetileg és időben is elkülönülten három nemzetközi pedagógiai kutatói kezdeményezés jött létre a megnövekedett, oktatási kontextusból származó adatok pedagógiai elemzésére: Academic Analytics, Learning Analytics, és Educational Data Mining. A három csoport eszközeiben és céljaiban sok az átfedés: a modern többváltozós statisztika és a gépi tanulás eszközeinek használata pedagógiai érdekes mintázatok feltárása. Írásomban szemléletesen bemutatom a legfontosabb adatbányászati technikákat. Áttekintem ezek néhány jellemző alkalmazását a pedagógiai kutatásokban és további jövőbeli felhasználás lehetséges új útjait.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Adatintenzív pedagógiai kutatások; Akadémiai Analitika; Tanulási Analitika; Edukációs Adatbányászat; Big Data; Data-intensive pedagogical research; Academic Analytics; Learning Analytics; Educational Data Mining |
Divisions: | Tanárképző Központ |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 14 Apr 2021 07:45 |
Last Modified: | 14 Apr 2021 07:45 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/691 |
MTMT: | 30849975 |
Actions (login required)
View Item |