Tanulási analitika és edukációs adatbányászat a felsőoktatásban : 2. rész.

Juhász, Levente (2019) Tanulási analitika és edukációs adatbányászat a felsőoktatásban : 2. rész. DUNAKAVICS, 7 (10). pp. 5-12. ISSN 2064-5007

[img] Text
Online_1910.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (36MB)
Official URL: http://dunakavics.uniduna.hu/

Abstract

A modern web 2.0/3.0 alapú távoktató szoftverek és más offline pedagógiai alkalmazások (kurzusmenedzsment-rendszerek, MOOC, adaptív tanulási rendszerek) alkalmasak a felhasználói viselkedést tetszőleges pontossággal és sebességgel rögzíteni. Az új digitális adminisztrációs eszközök is nagyon sok adatot hoznak létre. Némileg egymástól szervezetileg és időben is elkülönülten három nemzetközi pedagógiai kutatói kezdeményezés jött létre a megnövekedett, oktatási kontextusból származó adatok pedagógiai elemzésére: Academic Analytics, Learning Analytics, és Educational Data Mining. A három csoport eszközeiben és céljaiban sok az átfedés: a modern többváltozós statisztika és a gépi tanulás eszközeinek használata pedagógiai érdekes mintázatok feltárása. Írásomban szemléletesen bemutatom a legfontosabb adatbányászati technikákat. Áttekintem ezek néhány jellemző alkalmazását a pedagógiai kutatásokban és további jövőbeli felhasználás lehetséges új útjait.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Adatintenzív pedagógiai kutatások; Akadémiai Analitika; Tanulási Analitika; Edukációs Adatbányászat; Big Data; Data-intensive pedagogical research; Academic Analytics; Learning Analytics; Educational Data Mining
Divisions: Tanárképző Központ
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 14 Apr 2021 07:45
Last Modified: 14 Apr 2021 07:45
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/691
MTMT: 30849975

Actions (login required)

View Item View Item