Ludikné Horváth, Éva and Ludik, Péter (2021) A Blended Learning lehetőségei a középiskolai oktatásban. In: XXVII. Multimédia az oktatásban online nemzetközi konferencia, 2021.06.10.-2021.06.11., Dunaújváros, Magyarország.
Text
MMO2021_Proceedings.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (15MB) |
Abstract
Egy szakközépiskolában az érettségi és szakmai tantárgyak mellett a fizika kevésbé preferált tantárgy a diákok körében. Felvetődött a kérdés, hogy lehetne-e, ha igen, milyen formában és milyen eredményességgel, a középiskolai fizikaoktatásban alkalmazni az információs és kommunikációs technológiákat (IKT). Ennek vizsgálatához pár éve két tizedikes osztályt választottunk. Az egyikben “hagyományos” oktatás folyt, a másikban Blended Learning bevezetésével oktattuk ugyanazt a tananyagrészt. Külön kitértünk a tanulók internet-használati és tanulási szokásait, illetve azt, hogy mindezeket befolyásolja-e az új típusú tanulási/tanítási módszer alkalmazása. Ez adta az ötletet, hogy most, amikor minden diák “kényszerből” hosszú ideig rákényszerült az online oktatásra, megnézzük változtak-e szignifikánsan a szokásaik. Az első kutatás eredményei alapján úgy ítéltük meg, hogy mindenképpen van létjogosultsága a blended learning középiskolai (nem csak fizika órai) bevezetésének, figyelembe véve az oktatás hatékonyságára, motivációra, tantárgyi attitűdre való vizsgálatok eredményeit. A tapasztalat azt igazolja, hogy – más formában ugyan – de a korábbiakban is jelen volt a diákok tanulási folyamatában az internet használata (például beadandó-készítés, tananyagkeresés, segítség, gyakorlás formájában). E korosztály, a Z-generáció képviselői számára az élet minden területén fontos szerepet tölt be a világháló, így nem csak egy lehetőség, de javasolt is, hogy a világháló használatát, az IKT eszközeit bevonjuk az oktatás folyamatába. Most, miután viszatértünk az iskolapadba újra megkérdeztük a diákokat az internet-használati szokásaikról és kikértük véleményüket az online oktatásról.
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | IKT; online oktatás; blended learning (BL) |
Divisions: | Informatika Intézet > Szoftverfejlesztési és Alkalmazási Tanszék |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 23 Jun 2021 10:03 |
Last Modified: | 23 Jun 2021 10:03 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/818 |
MTMT: | 32077578 |
Actions (login required)
View Item |