Szander, Norina, Fejes, Csilla and Bajor, Péter (2021) CONI : Interaktív árufuvarozási/szállítmányozási játékos oktatókörnyezet fejlesztése. In: XXVII. Multimédia az oktatásban online nemzetközi konferencia, 2021.06.10.-2021.06.11., Dunaújváros, Magyarország.
Text
MMO2021_Proceedings.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (15MB) |
Abstract
A logisztikai és szállítmányozói szektor vállalatai jellemzően nem jelenítik meg a konkrét szakmaspecifikus ismeretek oktatásának igényét az oktatási intézmények felé – az oktatással kapcsolatos együttműködések jórészt vállalatok bemutatására és bemutatkozására, vendégelőadóként tartott prezentációkra korlátozódnak. A végzett hallgatók általános ismeretek birtokában zárják tanulmányaikat, és amennyiben nem volt lehetőségük gyakornokként elhelyezkedni fuvarozással/szállítmányozással foglalkozó cégnél, nemcsak, hogy az alkalmazásukra kisebb az esély, de a szakmai ismeretek döntő részét is ott helyben kell (szinte azonnal) megtanulniuk. Nem biztos, hogy fel vannak készülve a rájuk váró feladatokra, és nem tudják pontosan, hogy mi is az elvárás és tudják-e jól végezni, fogják-e szeretni a munkájukat, amely során viszonylag rövid feladatokat kell elvégezni, a monotonitás tűrése mellett, gyorsnak kell lenni, döntéseket kell tudni hozni, tárgyaló képességgel kell rendelkezni, problémamegoldási technikákat kell ismerni és alkalmazni, képesnek kell lenni a figyelem megosztására, a feladatok párhuzamos végzésére, illetve a közöttük (és esetleg idegen nyelvek között) történő gyakori váltásra. Létrehoztunk egy játékos oktatási környezetet, kifejezetten az árufuvarozási/szállítmányozói szakmai ismeretekre alapozva, amely három célt képes teljesíteni: a) a leendő munkavállalók megtapasztalják a feléjük támasztott elvárásokat és felkészülhetnek rájuk; b) a munkaadók képesek megítélni a jelölt felkészültségét és alkalmasságát; c) a képességek és ismeretek bővítése a munkába állás előtt és azt követően is szinten tartható vagy fejleszthető. A vállalati oktatás, kompetencia-fejlesztés a CONI játékban két egymásra épülő formában került kialakításra, az első a kártyajáték, amely villámkérdések segítségével méri és fejleszti a kompetenciákat, valamint akár állásinterjú során is alkalmazható. A második formája a táblajáték, a kártyákkal együtt alkalmazható főleg tantermi oktatás keretein belül, ez leginkább a felkészítési célt szolgálja, de kiváló eszköz vállalati/csapatépítő tréningeken. Jelenleg folyik a harmadik verzió fejlesztése, az oktató játék online formába való átültetése. Ezzel lehetővé válik az otthoni tanulás/gyakorlás is, beépítjük a teljesítménymérés automatikus rögzítését, így akár hosszabb időn keresztül lehet a változásokat követni, vagy a munkáltató meggyőződhet a periodikus ismeretfrissítések elvégzéséről és eredményességéről. A leendő munkavállalóknak pedig ugyanúgy biztosítja az ismeretszerzési és rendszerezési előnyöket, mint az offline környezet, de lehetőség adódik például a potenciális munkaadók hirdetéseinek megjelenítésére, illetve közvetlen jelentkezésre, a rendszer által mért teljesítmény csatolásával (mint referencia) a betöltendő pozícióra való alkalmasságról.
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Szállítmányozás; fuvarozás; multimédia; oktatás |
Divisions: | Műszaki Intézet Társadalomtudományi Intézet |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 23 Jun 2021 10:07 |
Last Modified: | 23 Jun 2021 10:07 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/820 |
MTMT: | 32077522 |
Actions (login required)
View Item |