Bacsa-Bán, Anetta ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4246-5426 (2022) A magyarországi szakképzés 2010 és 2020 között (háttér és körülmény). DUNAKAVICS, 10 (10). pp. 21-38. ISSN 2064-5007
Text
Online_202210.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (16MB) |
Abstract
A magyarországi szakképzés 2010 és 2020 között időszakát két aspektusból kívánom megközelíteni egyrészt áttekinteni mindazokat a főbb jogszabályi változásokat, amelyek a szakképzés rendszerét, struktúráját és mozgásterét megadták, valamint képet adni arról, hogy a szakképzés e hatásai mit eredményeztek a szakképzés intézményeiben a tanulói és oktatói létszámok alakulására, képzési lehetőségekre I will approach vocational training in Hungary between 2010 and 2020 from two aspects, on the one hand, to review all the main legislative changes that gave the system, structure and scope of vocational training, and to give an idea of what these effects of vocational training require in vocational training institutions for students and teachers on the development of staff numbers and training opportunities.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Hungary; statistics; statisztikák; Magyaroszág; szakképzési rendszer; vocational training system |
Divisions: | Tanárképző Központ |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 28 Nov 2022 14:49 |
Last Modified: | 28 Nov 2022 14:55 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/913 |
MTMT: | 33220307 |
Actions (login required)
View Item |