Esély a sikerre, vagy csak egy újabb akadály?. Társadalmi esélykülönbségek és E-learning

Kocsó, Edina (2023) Esély a sikerre, vagy csak egy újabb akadály?. Társadalmi esélykülönbségek és E-learning. DUNAKAVICS, 11 (1). pp. 47-59. ISSN 2064-5007

[img] Text
Online_202301.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (20MB)
Official URL: https://m2.mtmt.hu/api/publication/33577907

Abstract

A Gutenberg-galaxis születésével a nyomtatott, írásos dokumentumok váltották fel az emberi beszédet mint fő információforrást. Az írni-olvasni tudás lett a tanulás egyik kulcsa, ami sajnálatos módon még mindig nem adatik meg ugyanolyan eséllyel minden ember számára, ezzel tovább akadályozva a tanuláshoz való hozzáférés lehetőségét és a társadalmi esélykülönbségek leküzdését. A 2000-es években az elektronikus médiumokban meglátták a reményt arra, hogy segítségükkel áthidalható az írás-olvasási készségek elsajátítása azon az úton, ami a foglalkoztatási és társadalmi rang- létrán való előrejutáshoz vezet. Mára a technika fejlődésével a távoktatásból kinőtt elektronikus tanulás az internettel együtt a tanulás egy gyakorlatilag végtelen, rendkívül gazdag terepét adja. Ehhez a multimodális „tudáskapuhoz” azonban még mindig nincs mindenkinek kulcsa se hardver, se szoftver szintjén, mindamellett, hogy európai uniós és kormányzati programok is célul tűzték ki ennek javítását. Jelen dolgozatban egy friss kérdőíves felmérés alapján rátekintünk, hogy napjainkban milyen hozzáférési potenciállal rendelkeznek az elektronikus tanulás avagy a digitális oktatás világában a felsőoktatásba belépő hallgatók egy magyarországi, alkalmazott tudományok egyetemén.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: E-learning; Higher education; felsőoktatás; esélyegyenlőség; HIGHER-EDUCATION; Equality of opportunity
Divisions: Tanárképző Központ
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 05 Apr 2023 13:40
Last Modified: 05 Apr 2023 13:40
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/931
MTMT: 33577907

Actions (login required)

View Item View Item