Hallgatói elégedettség a Dunaújvárosi Egyetem nemzetközi képzései kapcsán. 1. rész

Balla, Ákos, Kovács, Szilvia and Szilárdi, Edina (2024) Hallgatói elégedettség a Dunaújvárosi Egyetem nemzetközi képzései kapcsán. 1. rész. DUNAKAVICS, 12 (1). pp. 31-48. ISSN 2064-5007

[img] Text
Online_202401 3.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (12MB)
Official URL: https://m2.mtmt.hu/api/publication/34548508

Abstract

A hallgatói visszajelzések értékmérő szereppel bírnak a felsőoktatási rendszerben. Útmutatást adnak arról, hogy az intézmények megfelelő módon szolgálják-e a hallgatói igényeket, megfelelő-e az oktatás minősége, megfelelő-e az oktatáson túl, az egyetemeken működő, a hallgató tanulmányait segítő szervezetek hozzáállása, működése. Kutatásunk célja, hogy feltárja, mennyire elégedettek a Dunaújvárosi Egyetemmel (DUE) a nemzetközi hallgatók. Bővebben, a tárgyi eszközökkel, az oktatói kompetenciákkal, a közreműködő szervezeti egységek hozzáállásával és a többi, nem az egyetemhez tartozó tényezők összességével. A DUE azt kommunikálja, hogy a „hallgató több, mint Neptun-kód”, azaz az intézmény számára kiemelt fontosságú, hogy a tanulók szükségletei ki legyenek elégítve, tartalmasan teljen a felsőoktatási intézményben eltöltött időszak, amely összességében hozzájárul a hallgatók elégedettségéhez. Ennek vizsgálata pilot study szemlélettel történt 2023. áprilisában, egy online kérdőíves felmérés segítségével, amelyben a meghatározott nemzetközi hallgatók 32-a válaszolt kérdéseinkre. Student feedback plays a valuable role in the higher education system. They provide guidance on whether the institutions adequately serve the students’ needs, whether the quality of the education is appropriate, and whether the attitude and operation of the organizations that support the students’ studies are corresponding. The purpose of our research is to reveal how satisfied international students are with the University of Dunaújváros (UOD). In more detail, with the tangible assets, the teaching competencies, the attitude of the participating organizational units and the other factors beyond the university. UOD communicates that „the student is more than a Neptun code”, i.e. it is of utmost importance for the institution that the needs of the students are met, that the period spent at the higher education institution is meaningful, which contributes to the satisfaction of the students as a whole. This was analysed with a pilot study approach in April 2023, with the help of an online questionnaire, in which 32 of their international students answered our questions.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: internationalization; student satisfaction; felsőoktatás nemzetköziesítése
Divisions: Társadalomtudományi Intézet
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 13 Feb 2024 12:30
Last Modified: 13 Feb 2024 12:30
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/975
MTMT: 34548508

Actions (login required)

View Item View Item