Miben segítheti a HR a munkaerőpiaci versenyképességet?

Molnár, Nikolett and Kökuti, Tamás (2024) Miben segítheti a HR a munkaerőpiaci versenyképességet? DUNAKAVICS, 12 (1). pp. 19-29. ISSN 2064-5007

[img] Text
Online_202401 3.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (12MB)
Official URL: https://m2.mtmt.hu/api/publication/34547528

Abstract

A munkaerőpiaci versenyképesség kulcsfontosságú tényező az üzleti sikerhez és a gazdasági fejlődéshez. Az emberi erőforrás részleg nagy szerepet játszik ezen a területen, mivel a dolgozók kiválasztása, fejlesztése és motiválása alapvető fontosságú a cég eredményessége szempontjából. A HR azonban számos kihívással szembesül, amikor az emberekkel kapcsolatos stratégiákat kell kidolgoznia, például az elöregedő munkaerővel, a digitális átmenettel és az egyre növekvő versenyképességi nyomással. A tanulmány célja az emberierőforrás-menedzsment területén az elméleti alapok vizsgálata és azok összehasonlítása, valamint a generációk jellemzőinek áttekintése, különös tekintettel a Z-generációra. Arra keresünk választ, hogyan lehet a munkáltatók számára ezeket a jellemzőket kiaknázni és integrálni a vállalati kultúrába, a HR-folyamatokba. Az eredmények fontosak lehetnek a vállalati vezetők és HR-szakemberek számára, akik irányt szeretnének találni a jelenleg viszonylag alacsony szintű potenciállal rendelkező, dolgozni vágyó emberi erőforrással rendelkező munkaerőpiacon. Labour market competitiveness is a key factor for business success and economic development. The human resources department plays a major role in this area, as the selection, development and motivation of employees is essential to the success of the company. However, HR faces a number of challenges when it comes to developing people strategies, such as an ageing workforce, the digital transition and increasing competitive pressures. The aim of this paper is to examine and compare the theoretical foundations of human resource management and to review the characteristics of the generations, with a special focus on Generation Z. It seeks to answer how employers can exploit and integrate these characteristics into corporate culture and HR processes. The findings could be of relevance to corporate managers and HR professionals seeking to find direction in a labour market with a relatively low potential of people who want to work.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: competitiveness; versenyképesség; Human capital; generations; human resources; generációk; humántőke; humánerőforrás
Divisions: Társadalomtudományi Intézet
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 13 Feb 2024 12:32
Last Modified: 13 Feb 2024 12:32
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/976
MTMT: 34547528

Actions (login required)

View Item View Item