A pedagógus olyan, mint… Metaforák a pedagógusokról

Cserné Adermann, Gizella (2023) A pedagógus olyan, mint… Metaforák a pedagógusokról. DUNAKAVICS, 11 (12). pp. 67-74. ISSN 2064-5007

[img] Text
Online_202312.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (25MB)
Official URL: https://m2.mtmt.hu/api/publication/34518217

Abstract

Az iskolai tanítással-tanulással kapcsolatban minden egyetemistának van tapasztalata, így kialakul bennük valamilyen elképzelés, hit, meggyőződés a pedagógus tevékenységéről. Egy Z-generációs, nappali tagozatos csoporttal való közös munkánk során többször érintettük a nevelés-oktatás különböző szintjein dolgozó pedagógusok jellemzőit, amiről időnként ellentétes vélemények hangzottak el, ezért döntöttünk egy olyan szituáció előidézése mellett, amiben megjelenhettek ezek az emlékek, általánosítások Vizsgálatunkban a metaforaelemzés módszerét használtuk. „A metaforavizsgálat gyakori a tudományos kutatásban, amikor olyan jelenségekről van szó, amelyek másként nem vagy nehezen közelíthetők meg, amikor a fogalom nehezen értelmezhető”. 1 A metaforák új módon nyitják meg előttünk az oktatás, nevelés világát. Olyan eszközök lehetnek, amelyek segítenek meglátni a jót, a rosszat, a pozitívot, a negatívat, a növekedést korlátozó mítoszokat, valamint a lehetőségek tárházát bővítő elképzeléseket. 2 A vizsgálatot a kis minta miatt (N=25) kvalitatív módszert alkalmazó esettanulmánynak tekintjük, aminek legfontosabb eredményeit bemutatjuk az írásban.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: metaforák
Divisions: Tanárképző Központ
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 13 Feb 2024 14:59
Last Modified: 13 Feb 2024 14:59
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/981
MTMT: 34518217

Actions (login required)

View Item View Item