A kisiskolák szerepének és lehetőségeinek vizsgálata a település műveltségi szintjének alakulásában, és a községek életében Dél-Fejér térségben

Farkas, Imre (2023) A kisiskolák szerepének és lehetőségeinek vizsgálata a település műveltségi szintjének alakulásában, és a községek életében Dél-Fejér térségben. DUNAKAVICS, 11 (12). pp. 37-57. ISSN 2064-5007

[img] Text
Online_202312.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (25MB)
Official URL: https://m2.mtmt.hu/api/publication/34517931

Abstract

Településvezetőként és pedagógusként mindig is kíváncsi voltam arra, hogy egy kistelepülésen élők mit gondolnak a helyi iskola teljesítményéről. Vajon érzik-e, hogy a települési intézmény munkája visszatükröződik a lakosok műveltségén, a falu közösségi életén? Ezzel a kutatással az volt a célom, hogy a megvizsgáljam a dél-fejér települések lakosságának véleményét az előzőkkel kapcsolatban. A lakosok látnak-e összefüggést a községük műveltségi szintje és a helyi iskola munkája és a között, valamint mennyire aktív részese a helyi pedagógustársadalom a települést működtető közösségi életnek? Ilyen, vagy ehhez hasonló kutatást, vizsgálatot nem találtam, ezért ez dolgozat úttörő ezen a területen. A szakirodalom feldolgozása során tisztáztam azon alapfogalmakat, melyek kutatás szempontjából meghatározóak voltak. Ilyen például a kisiskola és a műveltség fogalmának meghatározása. A vizsgálatomat kérdőíves módszerrel végeztem. A kérdőívet a településen élők számára és a községet irányító polgármesterek részére is megosztottam (a polgármesterek esetén a demográfiai kérdéseket mellőztem). A polgármesterek esetén 10 fő (9 polgármester és a saját településem alpolgármestere), a lakosok esetén 811 fő töltötte ki az űrlapot.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: műveltség; kisiskola
Divisions: Informatika Intézet
Depositing User: Gergely Beregi
Date Deposited: 13 Feb 2024 15:02
Last Modified: 13 Feb 2024 15:02
URI: http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/982
MTMT: 34517931

Actions (login required)

View Item View Item