Révész, Bence and Horváthné Fábián, Myrtill (2023) AZ OTP Bank Nyrt. CAMELS-elemzése. 1. rész. DUNAKAVICS, 11 (11). pp. 5-32. ISSN 2064-5007
Text
Online_202311.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (14MB) |
Abstract
A dolgozat témája a legnagyobb magyar kereskedelmi bank, az OTP Bank elemzése a 2019 és 2021 közötti időszakban, egy olyan értékelő és elemző rendszerrel, amely kifejezetten pénzintézetek minősítésére szolgál. A dolgozat bemutatja a bankok elemzésére használt minősítési rendszer elméleti hátterét. Emellett ismertetjük az OTP Bank külső makrogazdasági tényezőit, majd elvégezzük az intézmény belső vizsgálatát. Végül az OTP Bank részletes CAMELS-elemzése következik. A célunk, hogy a minősítési rendszer segítségével értékeljük az OTP Bank működésének eredményeit, és a kapott eredmények alapján következtetéseket vonjunk le. The topic of this thesis is the analysis of the largest Hungarian commercial bank in the period between 2019 and 2021, with an evaluation and analysis system specifically designed to qualify financial institutions. The thesis presents the theoretical background of the rating system used to analyse banks. In addition, we will present the external macroeconomic factors of OTP Bank, followed by an internal examination of the institution. Finally, there is a detailed CAMELS analysis of OTP Bank. Our aim was to evaluate the results of OTP’s operations using the rating system and draw conclusions depending on the results obtained.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | analysis; bankrendszer; elemzés; rating system; banking system; CAMELS model |
Divisions: | Társadalomtudományi Intézet |
Depositing User: | Gergely Beregi |
Date Deposited: | 13 Feb 2024 11:58 |
Last Modified: | 13 Feb 2024 11:58 |
URI: | http://publication.repo.uniduna.hu/id/eprint/989 |
MTMT: | 34511073 |
Actions (login required)
View Item |